Παρασκευή, 24 Φεβρουαρίου 2012

Αλέξανδρος Υψηλάντης (24 Φεβ.1821) : Μάχου υπέρ πατρίδος ...



Ο Αλέξανδρος Υψηλάντης μαζί με τους αδελφούς του Νικόλαο και Γεώργιο φθάνει στο Ιάσιο και απευθύνει πρόσκληση προς τους Έλληνες, τονίζοντας την ανάγκη σε θυσίες που θα χρειαστεί ο αγώνας και την ασημαντότητα των θυσιών αυτών μπροστά στο αγαθό της ελευθερίας.
Την 24 Φεβ. 1821 από το Γενικό Στρατόπεδο Ιασίου της Μολδαβίας, ο Αλέξανδρος Υψηλάντης εκδίδει προκήρυξη με τον τίτλο "Μάχου υπέρ πατρίδος" προς άπαντα τον υπόδουλο Ελληνισμό κηρύττοντας την Επανάσταση κατά των Τούρκων· διαθέτει δε όλα τα υπάρχοντά του για τον Αγώνα...
 
24 Φεβ 2012 μήπως πρέπει να κυρηχτεί μια ακόμη Επανάσταση και να θυμηθούμε αυτό το "Μάχου υπέρ πατρίδος" ???
 

3 σχόλια:

  1. Σίγουρα, Άσπα μου, ποιος όμως Νεοέλληνας - καλοζωισμένος θα το ακολουθήσει;;;;
    Δεν βλέπεις τον βουλευτή που "έβγαλε" 1.000.000 ευρώ έξω; Το τομάρι!!!!!!
    Μάθαμε στην κατανάλωση, ρε παιδί μου, και στο "εγώ" - το "εμείς" το ξεχάσαμε τελείως....
    Δόξα τω Θεώ, είμαι ευπροσάρμοστη, δέχομαι κάθε κατάσταση και ψάχνω να βρω τι θα κάνω για ό,τι καλύτερο για όλους, όχι μόνο για μένα!!!!!!
    Οι άλλοι όμως;;;;;;;;;;;
    Όλα αυτά τα καθάρματα που έχουν βγάλει ΤΑ δις στην Ελβετία και αλλού, δεν μπορούνε να τα φέρουν στην Ελλάδα μπας και σωθούμε;
    Καλά..... πέρα βρέχει!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Ασπασακι μου γλυκο..αυτα τα εχουμε πιστευω ξεχασει..ποιος Υψηλαντης..τι λες τωρα..εχουν παει τοσο ψηλα που δε βλεπουν τιποτα..αντε και μεις τωρα να τους ξαλασπωσουμε..καλο τριημερο..καλη Σαροκοστη..σε φιλω..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Από το πρωί που το είδα στην τηλεόραση το μυαλό μου έχει σκαλώσει...στον δραματικό διάλογό του με τον Ξάνθο...
      - Υψηλάντης: «Γιατί οι Έλληνες δεν προσπαθούν να ενεργήσουν ώστε, αν δεν δύνανται να ελευθερωθούν από τον ζυγόν, τουλάχιστον να τον ελαφρώσουν;»
      - Ξάνθος: «Πρίγκιψ, με ποία μέσα και με ποίους οδηγούς να ενεργήσωσιν οι δυστυχείς Έλληνες την βελτίωσιν της πολιτικής των καταστάσεως; Αυτοί έμειναν εγκαταλελειμμένοι από εκείνους, οίτινες εδύναντο να τους οδηγήσωσι, διότι όλοι οι καλοί ομογενείς καταφεύγουν εις ξένους τόπους και αφήνουν τους ομογενείς των ορφανούς.... και άλλοι ίσοι καλοί καταφεύγοντες εις την χριστιανικήν Ευρώπην μένουν εκεί, χωρίς να φροντίζουν δια τους δυστυχείς αδελφούς των.»
      - Υψηλάντης: «Αν εγώ εγνώριζον ότι οι ομογενείς μου είχον ανάγκην από εμέ και εστοχάζοντο, ότι εδυνάμην να συντελέσω εις την ευδαιμονίαν των, σου λέγω εντίμως, ότι ήθελον μετά προθυμίας κάμω κάθε θυσίαν, ακόμη και την κατάστασίν μου, και τον εαυτόν μου θα εθυσίαζον υπέρ αυτών».
      - Ξάνθος (σηκώνεται όρθιος και συγκινημένος): «Δος μοι Πρίγκιψ, την χείρα σας εις βεβαίωσιν των όσων εκφράσθητε».
      Μήπως τελικά χρειαζόμαστε έναν ενθουσιώδη πατριώτη ομογενή με ακεραιότητα χαρακτήρα....και πίστη στο ελληνικό έθνος?

      Διαγραφή